Anmälan om uppehåll
Sophämtning
Utdrag ur Föreskrifter om hantering av avfall under kommunalt ansvar
29 § Uppehåll i hämtning kan begäras om fastigheten inte kommer att nyttjas alls under en sammanhängande tid av minst
fyra månader för permanentbostäder och minst hela hämtningssäsongen för fritidshus. Meddelande ska ha inkommit
senast en månad innan avsedd uppehållsperiod eller före 15 april för fritidshus. Uppehåll gäller i max ett år och en period.
Slamtömning
Utdrag ur Föreskrifter om hantering av avfall under kommunalt ansvar
30 § Uppehåll i hämtning kan begäras om fastigheten inte kommer att nyttjas alls under en sammanhängande tid av ett år.
Begära ska ha inkommit senast en månad innan avsedd uppehållsperiod. Innan uppehåll träder ikraft ska tömning av
slamavskiljare ske. Uppehåll gäller i max ett år och en period.
Föreskrifter om hantering av avfall under kommunalt ansvar i Bollnäs kommun Pdf, 311.5 kB.
Föreskrifter om hantering av avfall under kommunalt ansvar i Ovanåkers kommun Pdf, 9.7 MB.
Vill du hellre skicka in en blankett?
Anmälan om uppehåll i hämtning Pdf, 95.7 kB, öppnas i nytt fönster.