Renhållningschaufför till BORABs insamlingsverksamhet

Nu finns chansen att söka en sällsynt och eftertraktad tillsvidaretjänst hos oss! Vi söker en målinriktad och ambitiös medarbetare till en av bolagets kärnverksamheter, vår insamlingsverksamhet. Är du den personen vi söker som får vara en del av vår spännande bransch och tillsammans med oss driva vårt viktiga uppdrag framåt?

Krav: C körkort + YKB

Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 mån. provanställning.

Arbetstid: Dagtid måndag – fredag även aftnar och röda dagar som infaller under en vardag. Viss skiftgång och övertid kan förekomma.

Lön: Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag: 16 maj 2025

 

Arbetsbeskrivning

Renhållningschaufför

Vi söker en trygg och driven renhållningschaufför till ett varierande och ansvarsfyllt arbete i ett dynamiskt och utvecklingsbenäget arbetsteam. I arbetet ingår insamling av kommunalt avfall samt övriga arbetsuppgifter som rör insamlingsuppdraget. Arbetet utförs med ändamålsenliga fordon för uppdraget, C-kort och YKB erfordras samt vana av fordonsskötsel. Våra fordon är utrustade med teknisk utrustning som ex. fordonsdatorer, vilket är ditt arbetsverktyg för att utföra insamlingen samt dagligen dokumentera och avrapportera ditt utförda arbete. Du kommer att ingå i ett större team som består av renhållningschaufförer, kundmottagare samt driftsledning.

Övrigt

Tjänsten kräver att du har goda språkkunskaper i Svenska, både gällande tal och skrift. God och välfungerande kommunikation med våra kunder, dina kollegor och arbetsledning är avgörande för att du ska kunna utföra ditt jobb på ett ändamålsenligt sätt.

Kunden är vår huvudfokus och vi lägger stor vikt på din sociala förmåga. Arbetet är självgående men bygger på ett bra samarbete med övrig personal i teamet. Tjänsten kräver en god förmåga att kunna ta egna initiativ, vara lösningsorienterad och ha förmåga att effektivt jobba mot uppsatta mål. En bra lokalkännedom i våra två kommuner är fördelaktigt.

Kontaktperson

Vid frågor kontakta: Stefan Valfridsson Arbetsledare Åkeriet

Telefon (växel): 0278-255 22


Motivera för oss varför vi ska anställa just dig!

Din ansökan ska innehålla personligt brev, där du kort beskriver dig själv samt varför det är just dig vi söker samt ett CV. Formatet ska vara Word eller PDF.

Maila din ansökan till jobb@borab.se och ange i ämnesraden Renhållningschaufför. Interjuver hålls löpande och tjänsten tillsätts snarast så fort lämplig person för uppdraget hittas. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Annonsen kommer att tas bort när tjänsten är tillsatt.

Sista ansökningsdag: 2025-05-16

 

BORAB är ett kommunalt bolag som ägs av Bollnäs och Ovanåkers kommuner. BORAB ansvarar för insamling, hantering, lagring och beredning av kommunernas hushållsavfall och driver avfallsanläggningen på Sävstaås i Bollnäs, samt återvinningscentralerna i Bollnäs och Edsbyn.

BORABs grundvärderingar och förhållningssätt

Vårt åtagande på BORAB handlar om att lämna efter oss en hållbar plats för kommande generationer. Vi ska bemöta våra kunder och samarbetspartners med värme och ödmjukhet.

På BORAB tar vi hand om varandra inom företaget och värnar om gott kamratskap. BORAB står för jämlikhet och mångfald – här är alla välkomna oavsett bakgrund. BORABs personal är ett lag där alla är viktiga.

Vi är miljömedvetna, ansvarstagande och ger god service.

Vi erbjuder tjänster och funktioner som underlättar materialåtervinning och en miljömedveten avfallshantering för våra kunder.

Vi vill att människor som har kontakt med BORAB ska känna sig rätt i tiden, värdefull och att man gör skillnad.

Vi är glada, engagerade och proaktiva.

Vi har rätt kunskapsnivå, moderna tjänster och hög kundnöjdhet.