Betalningsalternativ

Välj det betalningssätt som är enklast för dig. Du kan betala din renhållningsavgift med vanlig pappersfaktura, Kivra, e-faktura eller autogiro.

Vi på BORAB vill minska klimatpåverkan och samtidigt erbjuda dig möjligheten att ta emot dina fakturor digitalt och därför är vi anslutna till Kivra Länk till annan webbplats..

Om du redan är ansluten till Kivra kommer våra fakturor att skickas till Kivra.

Du kan själv styra vilka avsändare du vill ta emot fakturor digitalt från. Det kan du göra när du är inloggad i Kivra, under Meny/Inställningar/Avsändare. Bocka ur BORAB för att få dina fakturor på papper i stället.

Du kan anmäla dig till e-faktura hos din internetbank för att få fakturan direkt dit. Du slipper fylla i uppgifter varje gång fakturan ska betalas och du skapar mindre pappersavfall. Fakturorna sparas i minst 18 månader. Kontakta din internetbank för att anmäla dig till e-faktura.

Kontakta oss om du vill att renhållningsavgiften ska dras automatisk från ditt konto. Du kan också göra en anmälan direkt via din internetbank.

Så här fungerar betalningen

  • Fakturor för helårshämtning skickas ut fyra gånger per år – i mars, juni, september och november.
  • Fakturor för sommarhämtning skickas ut i maj.
  • Slamtömning faktureras månaden efter att tömningen har utförts.

Om fakturan inte betalas skickas en påminnelse ut den 8:e dagen i månaden efter förfallodatumet. Ingen påminnelseavgift tas ut.

Om påminnelsen inte betalas överlämnas ärendet till Svea Inkasso för indrivning av skulden.

Sidinformation

Senast uppdaterad:
3 november 2025

Lämna synpunkt på sidans innehåll till

Relaterat innehåll