Betalningsalternativ
Välj det betalningssätt som är enklast för dig. Du kan betala din renhållningsavgift med vanlig pappersfaktura, Kivra, e-faktura eller autogiro.
Kivra
Vi på BORAB vill minska klimatpåverkan och samtidigt erbjuda dig möjligheten att ta emot dina fakturor digitalt och därför är vi anslutna till Kivra Länk till annan webbplats..
Om du redan är ansluten till Kivra kommer våra fakturor att skickas till Kivra.
Du kan själv styra vilka avsändare du vill ta emot fakturor digitalt från. Det kan du göra när du är inloggad i Kivra, under eny/Inställningar/Avsändare. Bocka ur BORAB för att få dina fakturor på papper i stället.
E-faktura
Du kan anmäla dig till e-faktura hos din internetbank för att få fakturan direkt dit. Du slipper fylla i uppgifter varje gång fakturan ska betalas och du skapar mindre pappersavfall. Fakturorna sparas i minst 18 månader. Kontakta din internetbank för att anmäla dig till e-faktura.
Autogiro
Kontakta oss om du vill att renhållningsavgiften ska dras automatisk från ditt konto. Du kan också göra en anmälan direkt via din internetbank.
Så här fungerar betalningen
Fakturorna för helårshämtning skickas ut kvartalsvis i mars, juni, september och december. Fakturorna för sommarhämtning skickas ut i maj.
Slam faktureras månaden efter utförande.
Om du inte betalar fakturan skickas en påminnelse ut den 8:e dagen i månaden efter förfallodatum. Ingen påminnelseavgift är pålagd.
Om du inte har betalar din påminnelse hamnar din faktura hos Svea Inkasso för indrivning av betalningen.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 2 oktober 2024
Lämna synpunkt eller rapportera fel på sidan till
Relaterat innehåll
Använder du Kivra?
Vi arbetar för att minska klimatpåverkan och samtidigt göra det smidigt för dig som kund. Därför är vi anslutna till Kivra vilket gör att du kan få digitala fakturor av oss - om du är ansluten till Kivra och om du inte aktivt har valt bort digitala fakturor från oss. Du kan läsa mer på Kivras hemsida
Dags för ett mindre sopkärl?
Genom att börja sortera ut förpackningar från det brännbara avfallet kan du minska storleken på det gröna avfallskärlet, och därmed också sophämtningsavgiften (minsta storleken är 140L). Eller varför inte dela med grannen?
Vad händer sen?
Funderar du också på vad som händer med avfallet när du har slängt det i sopkärlet, återvinningsstationen eller på återvinningscentralen?